Sunday, August 21, 2011

Menghitung hari

Assalammualikum.

Salam ramadhan yg ke -21.
kita hampir ke bulan seterusnya iaitu bulan Syawal.
Adakah ada semua sudah ber-ready nk menyambut kedatangannya?
Yesss,,sudah pasti..

Semasa bulan Ramadhan semua akan menantikan Hari Raya.
Hari saling bermaaf-maafan.
Hari kunjung mengunjungi.
Hari mengeratkan silaturahim.
Hari yg mulia bagi umat Islam.
Sehinggakan awal ramadhan sudah ada yg sibuk mencari barang Raya.
Mak ayah kita semua sibuk mencari barang2 raya.
Si emak sibuk mencari kuih2 raya.
Si ayah pula sibuk mencari duit untuk dibuat duit raya.
Kalau si anak sibuk nak barang2 raya baru.
Dunia Dunia.

Sebagai umat Islam,,kita telah di ajar untuk bersikap sederhana.
Jadi kita jagan lah terlalu tamak dan selalu berfikir terhadap org yg tak mampu macm kita ni.
Dengan cara itu,,Insyallah,,kita mampu mengawal sikap kita yg tamak itu.
Dengan ini Saya sebagai Umat manusia dengan rasa rendah dirinya,,
ingin Memohon Maaf atas kekasaran bahasa atau sesiapa yang terasa selama saya membuat entry di blog saya ni.

Terimalah Kemaafan saya ni sebagai hamba ALLAH ;)

'SELAMAT HARI RAYA,MAAF ZAHIR DAN BATIN'
Dari saya SHAFIQ


No comments:

Post a Comment